torsdag 20. juli 2017

En pilegrims ferd fra Oslo til Nidaros

På vei hjem fra Nord-Vestlandet og Midt-Norge sommeren 2016;
nærmere bestemt sydover fra Røros falt en helt absurd tanke ned i hodet mitt:
- Hva med å gå pilegrimsleden fra Oslo til Trondheim/ Nidaros?
- Jeg??? -  en kontor-rotte av rang, som snaut nok går til og fra butikken;
Pøøøøhhh... det klarer du ikke!, var den neste tanken...
- Å nei, ikke det....!?!
Derved var det bestemt at dette skulle dama sjekke ut mer,
og den tanken og utfordringen har ligget og ulmet, og modnet seg over vinteren.
Det har blitt at jeg nå går for det "hårete" målet å klare og gå hele pilegrimsleden fra Oslo til Nidaros
- 643 km - i løpet av de neste årene.
Hvor lang tid det tar, og hvor mange turer det blir?
Nei, det er det ingen som vet - jeg trenger i hvert fall ikke vite.
Dette skal bli på mine premisser, i mitt tempo og med mine prioriteringer
- og - jeg gleder meg veldig!
Jeg fant ut at det var en bok om Pilegrimsferden som kunne være lur å ha
- men, nei da, den var utsolgt fra forlaget.
Det var en ny revidert utgave på vei, avvent noen uker.
Litt utålmodig ble det en tur innom Tanum, og jeg klarte å besinne meg - jeg venter på den norske...
Ventetiden opplevdes lang.
Så snart jeg fant ut at boka var tilgjengelig på Oslo Pilegrimsenter i Akersbakken,
var jeg på plass og skaffet meg en utgave - den var nesten fortsatt fuktig fra trykken.
Absolutt å anbefale og den beste venn på tur :)

http://www.pilegrimsguiden.no/
Jeg ønsker meg selv lykke til på ferden!
 - og er veeeldig spent på hvor den meg bringer, og hvilke oppdagelser jeg får underveis
- både i forhold til fysikk og utholdenhet, opplevelser av folk, natur og kultur,
og ikke minst på det personlige plan...

God tur til meg selv!
- og for den som følger - god lesning!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar